Servicekosten vormen een zeer belangrijk contactmoment met huurders. Alle reden dus om het proces goed voor elkaar te hebben. Gedegen, eerlijk en transparant. Zodat je kunt bouwen aan een goede relatie met elke huurder.
Uitdaging
Woningcorporatie Stadgenoot meldde zich met de volgende vraag: kunnen jullie ons helpen om het servicekosten-proces te verbeteren?
Actie
Bij een dergelijk probleem zijn alle ogen al snel gericht op de techniek. Onze analyse luidde dat er geen ander systeem of een andere module nodig was, maar een algehele procesverbetering. We definieerden daarom een verandertraject. Hierna zijn we samen met het team aan de slag gegaan, gericht op:
Meer en betere verbinding tussen professionals
Binnen en tussen teams elkaars kwaliteiten beter benutten
Betere inzet van het IT-systeem dat de verrekening ondersteunt
Verantwoordelijkheden beter benoemen en transparanter maken
Resultaat
Dankzij het verandertraject zijn cruciale bakens verzet, zodat de juiste mensen het proces gingen voeden en leiden. De verrekening van servicekosten verloopt bij Stadgenoot nu tijdig, goed en inzichtelijk, zowel voor leiding als voor huurders. Het door innergo samengestelde interne projectteam komt nog steeds regelmatig bij elkaar om de voortgang te bespreken.
Interesse?
Neem contact op voor
een vrijblijvende afspraak.